Κυριακή 16 Σεπτεμβρίου 2012

Το "φτιάξτο μόνο σου" κερδίζει και την Ελλάδα


Πρόσφατες έρευνες σε παγκόσμιο επίπεδο, δείχνουν πως οι συνήθειες των καταναλωτών αλλάζουν ραγδαία. Με βάση το κόστος ζωής, τις απαιτήσεις της εποχής αλλά και τις δημογραφικές αλλαγές που συντελούνται, το προφίλ του καταναλωτή πρέπει να ανασχεδιαστεί.
Ας μιλήσουμε λίγο με αριθμούς: Το 75% των τελικών αποφάσεων σχετικά με αγορές, ανακαινίσεις ή αλλαγές που γίνονται σε κάθε σπίτι, παίρνονται από τη γυναίκα! Το 30% των νοικοκυριών στις ΗΠΑ ανήκουν σε γυναίκες που ζουν μόνες και τα επόμενα 10 χρόνια προβλέπεται ότι ο αριθμός αυτός θα αγγίξει το 40%. Μία τάση η οποία δείχνει να επικρατεί και στην Ευρώπη και φυσικά και στην Ελλάδα.
Τα νούμερα είναι όντως εντυπωσιακά και οδηγούν στο συμπέρασμα πως η γυναίκα είναι η νέα αγοραστική δύναμη στο χώρο του DIY.  Η σύγχρονη, πρακτική βγαίνει πλέον στο προσκήνιο,  γίνεται decision maker και καταλαμβάνει σημαντικό μερίδιο της αγοράς DIY.

Η αγορά DIY στην Ελλάδα
Το DIY και το Home improvement παρουσιάζουν τα τελευταία χρόνια μια εντυπωσιακή ανάπτυξη στην Ελλάδα. Δεν είναι μόνο το γεγονός ότι έχουμε πλέον συνειδητοποιήσει ότι χάρη σε αυτά μπορούμε να κάνουμε τη ζωή μας πιο ευχάριστη και πρακτική -κι άρα να βελτιώσουμε την καθημερινότητά μας. Είναι και οι πιεστικοί λόγοι οικονομίας, που ενθαρρύνουν το κλίμα... «Φτιάξτο μόνος σου».
Ειδικότερα στοιχεία που επηρεάζουν την αγορά DIY
ü      Το μεγαλύτερο ποσοστό των Ελλήνων (άνω του 70%) κατοικεί σε ιδιόκτητο σπίτι, όταν ο μέσος όρος στην Ε.Ε. είναι 50%.
ü      Οι κοινωνικές αλλαγές στην Ελλάδα, αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη, καθώς και η αύξηση του προσδόκιμου ζωής, έχουν ως αποτέλεσμα την κατακόρυφη αύξηση των μονοπρόσωπων νοικοκυριών, τα οποία υπολογίζεται να αγγίξουν τα 62 εκατομμύρια έως το 2025. Συνεπώς, οι ανάγκες για ιδιοκατασκευές πολλαπλασιάζονται αντίστοιχα, δεδομένου και του αυξημένου κόστους των παρεχόμενων υπηρεσιών από επαγγελματίες του κλάδου.
ü      Από τις 5,5 εκατομμύρια κατοικίες που υπάρχουν σε ολόκληρη την Ελλάδα, το 1,6 εκατ. είναι εξοχικές κατοικίες. Το γεγονός αυτό επίσης αυξάνει τις απαιτήσεις για...μαστορέματα, καθώς και οι ανάγκες συντήρησης στις εξοχικές κατοικίες είναι αυξημένες, αλλά και επειδή στην Ελλάδα εξοχική κατοικία νοείται και το πατρικό σπίτι στο χωριό, που αυτό και αν χρειάζεται ανακαίνιση και συντήρηση.
ü      Το προφίλ των ανθρώπων που ασχολούνται με το DIY αναδείχτηκε από την έρευνα της Gfk Hellas που έγινε σε ένα δείγμα 659 ατόμων και παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του6ου Ετήσιου Συνέδριου DIY και Home Improvement, το οποίο διοργανώθηκε από το περιοδικό «ΜΑΣΤΟΡΕΜΑΤΑ». Το σημαντικότερο, ίσως, συμπέρασμα έχει να κάνει με το βαθμό διείσδυσης του DIY στην ελληνική κοινωνία. Έτσι, στο ερώτημα αν έχουν ασχοληθεί με το DIY τους τελευταίους 12 μήνες,  καταφατική απάντηση δόθηκε σχεδόν από το 90% των ερωτηθέντων.
Τα τεχνικά πολυκαταστήματα στην Ελλάδα
Αν και η Ελλάδα έχει ακόμα αρκετό δρόμο να διανύσει προκειμένου να φτάσει στα επίπεδα «ωριμότητας» της αγοράς του DIY των υπόλοιπων ευρωπαϊκών χωρών, το γεγονός ότι τα μεγάλα τεχνικά πολυκαταστήματα πολλαπλασιάζονται την τελευταία διετία στη χώρα μας καταδεικνύει ότι το DIY έχει αρχίσει να λαμβάνει τη σωστή του διάσταση και στην ελληνική αγορά.
Η γερμανική Praktiker ήταν η πρώτη που εισήλθε στην ελληνική αγορά το 1991 και έκτοτε έχει ανοίξει συνολικά 14 καταστήματα σε 10 πόλεις. To πλέον πιο πρόσφατο άνοιγμα νέου καταστήματος έγινε στην Αλεξανδρούπολη.
Η γαλλική αλυσίδα λιανικής πώλησης ειδών DIY «Leroy Merlin» εγκαινίασε το πρώτο της ελληνικό κατάστημα το 2007 στην Αθήνα και ακολούθησαν ένα στη Θεσσαλονίκη, καθώς και ένα ακόμη στην Αθήνα και στη Λάρισα.moneypro

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου