Η κερδοσκοπία στα καύσιμα κοστίζει στους Έλληνες περισσότερα από 1 δισ. ευρώ ετησίως σύμφωνα με έκθεση του ΔΝΤ που δημοσιεύεται στην Wall Street Journal.
Σύμφωνα με δημοσίευμα των Νέων, στην έκθεση αναφέρεται πως μέσα στα πέντε χρόνια της ύφεσης και παρά την ανεργία και τις επανειλημμένες προσπάθειες για το άνοιγμα της οικονομίας, οι τιμές των καυσίμων στην Ελλάδα παραμένουν υψηλές και γι αυτό ευθύνονται οι κυρίαρχες εταιρείες που πνίγουν τους ανταγωνιστές. Μάλιστα σημειώνεται πως τα περιθώρια κέρδους στην Ελλάδα είναι από τα υψηλότερα στην Ευρώπη, ενώ όσον αφορά το πετρέλαιο θέρμανσης, τα κέρδη είναι διπλάσια από τον μέσο όρο της ΕΕ.
Παράλληλα στην έκθεση του ΔΝΤ αναφέρεται πως "οι καταναλωτές και οι παραγωγοί, οι φορολογούμενοι, τα ανεξάρτητα και τα συνεργαζόμενα πρατήρια θα μπορούσαν να επωφεληθούν από την απελευθέρωση της αγοράς", ωστόσο "οι ιδιοκτήτες, οι εργαζόμενοι των διυλιστηρίων και οι εταιρείες εμπορίας τους, αλλά και οι τελωνειακοί δεν θα αποδεχθούν εύκολα αλλαγές στο ισχύον καθεστώς".
Επιπλέον αναφέρεται και μία σειρά από εμπόδια τα οποία δεν επιτρέπουν σε ανεξάρτητα πρατήρια να αγοράζουν καύσιμα από το εξωτερικό. Για παράδειγμα, όλοι οι εισαγωγείς πρέπει να έχουν κατάλληλες εγκαταστάσεις για να αποθηκεύουν αποθέματα 60 ημερών, μία δυνατότητα που αρκετές μικρότερες επιχειρήσεις δεν έχουν, ενώ τα καύσιμα πρέπει να μεταφέρονται μόνο με μεγάλα βυτία, κάτι που επίσης δεν διαθέτουν τα μικρά πρατήρια. Οπότε όπως γράφει χαρακτηριστικά "αυτό καθιστά αδύνατο να φέρουν καύσιμα προς την Ελλάδα τα ανεξάρτητα πρατήρια".
defencenet.gr
Σύμφωνα με δημοσίευμα των Νέων, στην έκθεση αναφέρεται πως μέσα στα πέντε χρόνια της ύφεσης και παρά την ανεργία και τις επανειλημμένες προσπάθειες για το άνοιγμα της οικονομίας, οι τιμές των καυσίμων στην Ελλάδα παραμένουν υψηλές και γι αυτό ευθύνονται οι κυρίαρχες εταιρείες που πνίγουν τους ανταγωνιστές. Μάλιστα σημειώνεται πως τα περιθώρια κέρδους στην Ελλάδα είναι από τα υψηλότερα στην Ευρώπη, ενώ όσον αφορά το πετρέλαιο θέρμανσης, τα κέρδη είναι διπλάσια από τον μέσο όρο της ΕΕ.
Παράλληλα στην έκθεση του ΔΝΤ αναφέρεται πως "οι καταναλωτές και οι παραγωγοί, οι φορολογούμενοι, τα ανεξάρτητα και τα συνεργαζόμενα πρατήρια θα μπορούσαν να επωφεληθούν από την απελευθέρωση της αγοράς", ωστόσο "οι ιδιοκτήτες, οι εργαζόμενοι των διυλιστηρίων και οι εταιρείες εμπορίας τους, αλλά και οι τελωνειακοί δεν θα αποδεχθούν εύκολα αλλαγές στο ισχύον καθεστώς".
Επιπλέον αναφέρεται και μία σειρά από εμπόδια τα οποία δεν επιτρέπουν σε ανεξάρτητα πρατήρια να αγοράζουν καύσιμα από το εξωτερικό. Για παράδειγμα, όλοι οι εισαγωγείς πρέπει να έχουν κατάλληλες εγκαταστάσεις για να αποθηκεύουν αποθέματα 60 ημερών, μία δυνατότητα που αρκετές μικρότερες επιχειρήσεις δεν έχουν, ενώ τα καύσιμα πρέπει να μεταφέρονται μόνο με μεγάλα βυτία, κάτι που επίσης δεν διαθέτουν τα μικρά πρατήρια. Οπότε όπως γράφει χαρακτηριστικά "αυτό καθιστά αδύνατο να φέρουν καύσιμα προς την Ελλάδα τα ανεξάρτητα πρατήρια".
defencenet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου