Αθήνα
Την πραγματοποίηση 24ωρης απεργίας στις 17 Μαΐου και πενθήμερη απεργία την πρώτη εβδομάδα των Πανελλαδικών Εξετάσεων, από τις 20 Μαΐου, εισηγείται η ΟΛΜΕ. Με την εισήγηση αυτή, επί της οποίας καλούνται να αποφασίσουν τις αμέσως επόμενες ημέρες οι κατά τόπους ΕΛΜΕ, τίθεται εν αμφιβόλω η διεξαγωγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Την ίδια ώρα η κυβέρνηση διαμηνύει ότι οι εξετάσεις θα γίνουν κανονικά. Ο υπουργός Παιδείας θα μεταβεί στο Μέγαρο Μαξίμου. Νέα συνάντηση με τον κ. Αρβανιτόπουλο θα επιδιώξει η ΟΛΜΕ, δήλωσε ο πρόεδρός της Ν. Παπαχρήστος.
Οι πρόεδροι των ΕΛΜΕ θα λάβουν την τελική απόφαση στις 15 Μαΐου.
Εάν η πρόταση της ΟΛΜΕ συγκεντρώσει την απαιτούμενη πλειοψηφία και ξεκινήσει η απεργία, νέες γενικές συνελεύσεις θα γίνουν έως τις 24 Μαΐου για περαιτέρω εκτίμηση της κατάστασης.
Από την πλευρά του υπουργείου Παιδεία διαμηνύεται ότι οι εξετάσεις θα γίνουν κανονικά. Σύμφωνα με πληροφορίες, ειλημμένη θεωρείται η απόφαση της κυβέρνησης να γίνουν απρόσκοπτα οι πανελλαδικές εξετάσεις και να μην τεθούν σε ομηρία χιλιάδες οικογένειες.
Το υπουργείο Παιδείας φέρεται αποφασισμένο να προχωρήσει στις επόμενες κινήσεις του, που δεν αποκλείουν και την επιστράτευση, πριν λάβουν απόφαση οι ΕΛΜΕ. Συγκεκριμένα, ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος θα ζητήσει από το Μέγαρο Μαξίμου να κινήσει όλες τις νόμιμες διαδικασίες, ώστε οι εξετάσεις να διεξαχθούν κανονικά.
Επίσης, το υπουργείο Παιδείας τονίζει ότι «οι τακτικισμοί του 11μελούς ΔΣ της ΟΛΜΕ για απεργία την πρώτη μέρα των Πανελλαδικών Εξετάσεων ή τρίωρες στάσεις εργασίας και η λήψη της απόφασης από τις Τοπικές Ενώσεις των Καθηγητών για πενθήμερες επαναλαμβανόμενες, με κάλπες ή χωρίς κάλπες, με το όριο της συμμετοχής στις κάλπες το 30% ή χωρίς όριο συμμετοχής, το μόνο που συνεισφέρουν είναι να διαμορφώνουν ένα περιβάλλον απειλών προς την κοινωνία και αγωνίας προς τους δοκιμαζόμενους μαθητές.
» Αρκεί να αναλογιστούμε ότι ακόμα και εάν μία ΕΛΜΕ πάρει απόφαση για απεργία, αυτό σημαίνει ακύρωση των Πανελληνίων σε όλη τη χώρα. Γι' αυτό μια ώρα αγωνίας των μαθητών είναι επαχθέστερη μιας ώρας απεργίας των καθηγητών».
Αρβανιτόπουλος με ΟΙΕΛΕ
Σε θετικό κλίμα ολοκληρώθηκε πριν από λίγο η συνάντηση του υπουργού Παιδείας Κ.Αρβανιτόπουλου με τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών στα ιδιωτικά σχολεία (ΟΙΕΛΕ), οι οποίοι τελικά φαίνεται ότι δεν θα ακολουθήσουν σε απεργίες τους συναδέλφους τους των δημόσιων σχολείων.
Κατά πληροφορίες, ο υπουργός Παιδείας δεσμεύτηκε στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς ότι η αύξηση κατά δύο ώρες στο ωράριο εργασίας δεν θα ισχύσει γι' αυτούς.
Τι απαντά το υπουργείο Παιδείας
Οι πρόεδροι των ΕΛΜΕ θα λάβουν την τελική απόφαση στις 15 Μαΐου.
Εάν η πρόταση της ΟΛΜΕ συγκεντρώσει την απαιτούμενη πλειοψηφία και ξεκινήσει η απεργία, νέες γενικές συνελεύσεις θα γίνουν έως τις 24 Μαΐου για περαιτέρω εκτίμηση της κατάστασης.
Από την πλευρά του υπουργείου Παιδεία διαμηνύεται ότι οι εξετάσεις θα γίνουν κανονικά. Σύμφωνα με πληροφορίες, ειλημμένη θεωρείται η απόφαση της κυβέρνησης να γίνουν απρόσκοπτα οι πανελλαδικές εξετάσεις και να μην τεθούν σε ομηρία χιλιάδες οικογένειες.
Το υπουργείο Παιδείας φέρεται αποφασισμένο να προχωρήσει στις επόμενες κινήσεις του, που δεν αποκλείουν και την επιστράτευση, πριν λάβουν απόφαση οι ΕΛΜΕ. Συγκεκριμένα, ο υπουργός Παιδείας Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος θα ζητήσει από το Μέγαρο Μαξίμου να κινήσει όλες τις νόμιμες διαδικασίες, ώστε οι εξετάσεις να διεξαχθούν κανονικά.
Επίσης, το υπουργείο Παιδείας τονίζει ότι «οι τακτικισμοί του 11μελούς ΔΣ της ΟΛΜΕ για απεργία την πρώτη μέρα των Πανελλαδικών Εξετάσεων ή τρίωρες στάσεις εργασίας και η λήψη της απόφασης από τις Τοπικές Ενώσεις των Καθηγητών για πενθήμερες επαναλαμβανόμενες, με κάλπες ή χωρίς κάλπες, με το όριο της συμμετοχής στις κάλπες το 30% ή χωρίς όριο συμμετοχής, το μόνο που συνεισφέρουν είναι να διαμορφώνουν ένα περιβάλλον απειλών προς την κοινωνία και αγωνίας προς τους δοκιμαζόμενους μαθητές.
» Αρκεί να αναλογιστούμε ότι ακόμα και εάν μία ΕΛΜΕ πάρει απόφαση για απεργία, αυτό σημαίνει ακύρωση των Πανελληνίων σε όλη τη χώρα. Γι' αυτό μια ώρα αγωνίας των μαθητών είναι επαχθέστερη μιας ώρας απεργίας των καθηγητών».
Αρβανιτόπουλος με ΟΙΕΛΕ
Σε θετικό κλίμα ολοκληρώθηκε πριν από λίγο η συνάντηση του υπουργού Παιδείας Κ.Αρβανιτόπουλου με τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών στα ιδιωτικά σχολεία (ΟΙΕΛΕ), οι οποίοι τελικά φαίνεται ότι δεν θα ακολουθήσουν σε απεργίες τους συναδέλφους τους των δημόσιων σχολείων.
Κατά πληροφορίες, ο υπουργός Παιδείας δεσμεύτηκε στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς ότι η αύξηση κατά δύο ώρες στο ωράριο εργασίας δεν θα ισχύσει γι' αυτούς.
Τι απαντά το υπουργείο Παιδείας
Πηγές του υπουργείου Παιδείας ανέφεραν ότι η ΟΛΜΕ επιλέγει το χρονικό σημείο της σύγκρουσης με την κυβέρνηση μόνο και μόνο γιατί τώρα έχει «συνδικαλιστική δύναμη πυρός», όπως δήλωσαν μέλη του στη συνάντησή τους με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, και προσχηματικά κατηγορεί την κυβέρνηση για το χρόνο της σύγκρουσης, επικαλούμενο την ψήφιση της αύξησης του ωραρίου διδασκαλίας την Κυριακή των Βαΐων και το Προεδρικό Διάταγμα για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις αναφέρουν πηγές του υπουργείου Παιδείας.
Και συνεχίζουν λέγοντας ότι:
« 1. Το ΠΔ 'των αναγκαστικών μεταθέσεων των υπεράριθμων εκπαιδευτικών' ορίζει μόνον τη διαδικασία και τα κριτήρια υποχρεωτικής μετάθεσης (δύναται υποχρεωτικά να μετατεθεί καθηγητής υπεράριθμος δηλαδή που διδάσκει λιγότερο από 12 ώρες εβδομαδιαίως και εφόσον η προϋπηρεσία του είναι μικρότερη από 12 χρόνια), ενώ η νομοθετική ρύθμιση για τις αναγκαστικές μεταθέσεις έχει ψηφιστεί από τον Νοέμβριο του 2012. Είναι όψιμη η διαφωνία της ΟΛΜΕ και δολίως προσχηματική, αν αναλογιστούμε ότι, πέραν αυτού, από το 2010 έχει νομοθετηθεί η υποχρεωτική απόσπαση και μάλιστα χωρίς κριτήρια.
» 2. Κάθε χρόνο ο προγραμματισμός τοποθέτησης σε σχολικές μονάδες του διδακτικού προσωπικού (εθελούσιες μεταθέσεις, διορισμοί, αποσπάσεις κλπ) ξεκινά από τον Απρίλιο της προηγούμενης χρονιάς και ολοκληρώνεται με την έναρξη της, τον Σεπτέμβριο. Όμως, για να γίνει ο προγραμματισμός (δηλαδή οι μεταθέσεις, οι διορισμοί, οι αποσπάσεις) πρέπει πρώτα να έχουν υπολογιστεί οι ανάγκες σε διδακτικές ώρες, γεγονός που διαφοροποιείται ριζικά με την αύξηση της εβδομαδιαίας απασχόλησής τους κατά δύο ώρες. Άρα, έπρεπε εντός του Απριλίου να νομοθετηθεί η αύξηση των δύο ωρών, ώστε να προκύψουν οι ανάγκες ανά σχολείο και να ακολουθήσουν οι τοποθετήσεις του προσωπικού.
» Οι ίδιες πηγές τόνιζαν ότι πολιτικός εκβιασμός και 'ευτελισμός των εκπαιδευτικών' θα ήταν αν το υπουργείο Παιδείας νομοθετούσε τον Ιούλιο ή τον Αύγουστο του 2013 την αύξηση των ωρών διδασκαλίας από 21 σε 23, καθώς και τις αναγκαστικές μεταθέσεις των υπεραρίθμων. Αν δηλαδή, επικρατούσε στην ηγεσία του ΥΠΑΙΘΠΑ η παλαιοκομματική λογική του 'τους έπιασα στον ύπνο'.
» Οι υποχρεωτικές μεταθέσεις των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αφορούν τους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς (δηλαδή περισσεύουν, είναι υπεράριθμοι) οι οποίοι δεν έχουν συμπληρώσει 12 χρόνια προϋπηρεσίας (δηλαδή διορίστηκαν την τελευταία δωδεκαετία) και αποδεδειγμένα εργάζονται λιγότερο από 12 ώρες εβδομαδιαίως, ανέφεραν από το υπουργείο Παιδείας.
» Το ΠΔ διασφαλίζει ότι από αυτούς τους υπεράριθμους -δυνητικά και με προτεραιότητα- οι έχοντες μικρότερη προϋπηρεσία και ιδίως οι άγαμοι (δηλαδή με το λιγότερο οικογενειακό & προσωπικό κόστος) μπορούν σε μια από τις τρεις περιοχές που οι ίδιοι, εφόσον κριθούν υπεράριθμοι, δηλώσουν, να μετατεθούν υποχρεωτικά και να εξαιρεθούν από πιθανή μετακίνηση για τα επόμενα πέντε χρόνια.
» Αυτή η απόφαση ελήφθη γιατί διαπιστώθηκε ότι μόνο τη σχολική χρονιά 2012 - 2013, 5.500 εκπαιδευτικοί σε όλη τη χώρα εργάστηκαν λιγότερο από 12 ώρες την εβδομάδα, την ίδια ώρα που 300 εκατ. ευρώ από το υστέρημα του Έλληνα φορολογούμενου δαπανήθηκαν για την πρόσληψη συμβασιούχων αναπληρωτών, για την κάλυψη των κενών στον διπλανό δήμο ή νομό, από αυτό των υπεραρίθμων, ανέφεραν επίσης οι πηγές του υπουργείου.
» Η απόπειρα εκμετάλλευσης των αναπληρωτών από το 11μελές ΔΣ της ΟΛΜΕ πέφτει στο κενό. Και αυτό, γιατί το υπουργείο έχει λάβει προκαταβολικά μέριμνα για την απασχόλησή τους, τη νέα σχολική χρονιά, 8.500 αναπληρωτών 10μηνης διάρκειας τη σχολική χρονιά 2013-2014, σε καινοτόμες και χρηματοδοτούμενες δράσεις από το ΕΣΠΑ (ενισχυτική διδασκαλία κ.λπ., δράσεις που προγραμματίζει και στη Νέα Προγραμματική Περίοδο 2015-2022, ώστε να δημιουργηθεί ένα νέο εργασιακό περιβάλλον απασχόλησης για τους μέχρι χθες αναπληρωτές καθηγητές).
» Σημειώνεται ότι, τη σχολική χρονιά 2012 - 2013, το υπουργείο Παιδείας προσέλαβε 8.500 αναπληρωτές 10μηνης διάρκειας για την κάλυψη κενών (που προέκυψαν από την χρονίζουσα στρεβλή διαχείριση των 88.000 μονίμων καθηγητών δευτεροβάθμιας)».
Newsroom ΔΟΛ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου