Σάββατο 2 Ιουνίου 2012

181 εκατ. ευρώ για την οδική αρτηρία στο Ακτιο



Τη διάθεση 180,9 εκατ. ευρώ για την κατασκευή της οδικής αρτηρίας που θα συνδέει την περιοχή του Ακτίου με τον δυτικό άξονα Βορρά - Νότου στην Ελλάδα ενέκρινε χθες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Υπολογίζεται ότι θα δημιουργηθούν περίπου 1.000 θέσεις εργασίας.

Τη διάθεση 180,9 εκατ. ευρώ για την κατασκευή της οδικής αρτηρίας που θα συνδέει την περιοχή του Ακτίου με τον δυτικό άξονα Βορρά - Νότου στην Ελλάδα ενέκρινε χθες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Υπολογίζεται ότι θα δημιουργηθούν περίπου 1.000 θέσεις εργασίας.
Οπως αναφέρει η Επιτροπή σε σχετική ανακοίνωσή της, πρόκειται για ένα από τα έργα προτεραιότητας που υποβλήθηκαν από την Επιτροπή τον περασμένο Νοέμβριο, προκειμένου να επιταχυνθεί η επιστροφή της Ελλάδας σε τροχιά ανάπτυξης μέσω της επένδυσης πόρων από τα διαρθρωτικά ταμεία.
Σχολιάζοντας την απόφαση, ο αρμόδιος για θέματα περιφερειακής πολιτικής επίτροπος Γιοχάνες Χαν δήλωσε ότι πρόκειται για ένα εμβληματικό έργο υποδομής που θα ωφελήσει την ελληνική οικονομία. «Οι κοινές μας προσπάθειες να ξεπεράσουμε τα οικονομικά και τα τεχνικά προβλήματα αρχίζουν σταδιακά να αποδίδουν καρπούς. Αυτό και άλλα παρόμοια έργα θα συμβάλουν στη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των Ελλήνων, δημιουργώντας άμεσες ευκαιρίες απασχόλησης», ανέφερε ο κοινοτικός επίτροπος.
Παράκαμψη λίμνης
Το έργο του Ακτίου έχει συνολικό μήκος 48,5 χλμ., παρακάμπτοντας τη λίμνη Αμβρακία. Προβλέπει 7 ανισόπεδους κόμβους, 2 ισόπεδους κόμβους και περίπου 40 τεχνικά έργα. Το έργο εντάσσεται στο διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών (TEN-T). Η Ευρωπαϊκή Ενωση, μέσω του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ), θα καλύψει τα 180,9 εκατ. ευρώ από τα 232,43 εκατ. ευρώ που θα κοστίσει συνολικά το έργο. Αυτή η νέα σύνδεση θα βελτιώσει τις συνθήκες οδήγησης, θα μειώσει τη διάρκεια των μετακινήσεων και θα ενισχύσει την οδική ασφάλεια.
Πρόκειται για ένα από τα λεγόμενα «μεγάλα έργα», η συνολική δημόσια χρηματοδότηση των οποίων υπερβαίνει τα 50 εκατ. ευρώ, πράγμα που σημαίνει ότι υπόκεινται σε ειδική απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ενώ άλλα είδη έργων εγκρίνονται σε εθνικό ή περιφερειακό επίπεδο.
Τον Νοέμβριο του 2011 καταρτίστηκε από κοινού με τις ελληνικές αρχές ένας κατάλογος 181 συγχρηματοδοτούμενων έργων προτεραιότητας . Ο κατάλογος καλύπτει το 56% των διαθέσιμων πόρων της πολιτικής για τη συνοχή στην Ελλάδα για την περίοδο 2007-2013.
Απ' αυτά έχουν ήδη εγκριθεί από την Επιτροπή 12 μεγάλα έργα, στα οποία περιλαμβάνονται τα ακόλουθα έργα που εγκρίθηκαν πρόσφατα:
  • Αστικά λεωφορεία χαμηλών εκπομπών (ΕΘΕΛ) - (συνολικό κόστος: 56,8 εκατ. ευρώ).
  • Ανακαίνιση των γραμμών των «Ηλεκτρικών Σιδηροδρόμων Αθηνών - Πειραιώς» (ΗΣΑΠ) και της σήραγγας της Ομόνοιας - (συνολικό κόστος: 97,4 εκατ. ευρώ).
Βρυξέλλες Β. Δεμίρης
ethnos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου