Κυριακή 8 Ιανουαρίου 2012

Ένα (1) ευρώ για τα τέλη κυκλοφορίας κατέθεσαν δύο εκπαιδευτικοί στη ΔΟΥ Αγρινίου


Ένα (1) ευρώ κατέθεσαν για τα τέλη κυκλοφορίας του 2012 δυο εκπαιδευτικοί στη ΔΟΥ Αγρινίου.
Τα τέλη κυκλοφορίας δεν είναι φόρος αλλά ανταποδοτική χρήση υπηρεσιών κάτι που ρυθμίζεται κάθε φορά από την εξουσία ανάλογα με τις υπηρεσίες που...
μας παρέχουν.
Δεν προβλέπονται πρόστιμα για την περίπτωση διότι δεν αρνούμαστε τη χρήση έστω των κακών δρόμων, διαφωνούμε όμως στο ύψος της αξίας των προσφερόμενων υπηρεσιών του κράτους και την οριζόντια εφαρμογή του. Ούτε μπορεί να μας βάλει πρόστιμο η Δ.Ο.Υ. ότι δεν καταβάλαμε εμπρόθεσμα τα τέλη! Ας προχωρήσει σε νέα πράξη αλλά πρέπει να απαντήσει στους νόμιμους λόγους που προβάλουμε στο γραμμάτιο πληρωμής που καταθέτουμε.
Άλλωστε μην γελιόμαστε η άρνηση-διαμαρτυρία αυτή είναι και ένας τρόπος ανυπακοής., δήλωσαν στο newspressagrinio οι δύο εκπαιδευτικοί που χθες Τετάρτη 28-12-2011 κατέθεσαν στο παρακαταθηκών και δανείων του Αγρινίου το ποσό του ενός (1) ευρώ.
Ο εκπαιδευτικός Κώστας Κορδάτος και Γεν. Γραμματέας της Β’ ΕΛΜΕ Αιτωλ/νίας έδωσε συνέντευξη στον ΑΧΕΛΩΟ TV και θα μεταδοθεί σήμερα Πέμπτη, όπως διαβεβαίωσαν οι υπεύθυνου της τοπικής τηλεόρασης, στα δελτία ειδήσεων του καναλιού, όπου μεταξύ άλλων είπε: «ότι η κίνηση αυτή έχει συμβολικό χαρακτήρα και είναι μια πρώιμη ανυπακοή σε έναν εισπρακτικό μηχανισμό που η πλειοψηφία των πολιτών τον έχει αποδεχτεί διότι οι θεσμικές άμυνές της είναι ανύπαρκτες και της έχει επιβληθεί η προσωπική ευθύνη έναντι της κρατικής κυριαρχίας των αστικών δομών.
Δεν είναι μια ακτιβίστικη δράση αλλά μια σοβαρή πολιτική πράξη με κοινωνικό και νομικό υπόβαθρο. Κάτι που στην Κέρκυρα γίνεται με συλλογικό τρόπου και πρωτοβουλία του τ. βουλευτή Γιώργο Καλούδη και νυν περιφερειακού συμβούλου Ιονίων νήσων.
Το σοβαρό των επιχειρημάτων μας φαίνεται από το γεγονός ότι το ταμείο παρακαταθηκών και δανείων με αφορμή την παρέμβαση της Κέρκυρας έχει υποβάλει ερώτημα στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους για γνωμάτευση περί των αιτιάσεων και στο τι ισχύει τελικά. Άρα η ρωγμή και στην είσπραξη του υπέρογκου χαρατσιού των τελών κυκλοφορίας είναι γεγονός και ένα νέο κοινωνικό μέτωπο κατά των διεθνών και ντόπιων τοκογλύφων ξεκινάει»…
Δείτε την αιτιολογική αίτηση – δήλωση που κατατέθηκε για τα τέλη κυκλοφορίας έτους 2012………ΑΙΤΗΣΗ-ΔΗΛΩΣΗ
Κορδάτου Κων/νου του Διονυσίου
ΑΙΤΗΣΗ-ΔΗΛΩΣΗ
Κορδάτου Κων/νου του Διονυσίου
Κατοίκου Αγρινίου
Κάτοχος του υπ’ αριθμόν κυκλοφορίας
ΥΗΡ 2869 οχήματος, 1761 Κ.Ε.Κ.
Αρ. ειδοποιητηρίου προμήθειας σήματος: 66906482 1075017 030000
Αγρίνιο 28 Δεκεμβρίου 2011
ΠΡΟΣ
Τον κ. Προϊστάμενο του ΤΑΜΕΙΟΥ ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΩΝ ΚΑΙ ΔΑΝΕΙΩΝ ΑΓΡΙΝΙΟΥ
Ενταύθα
ΓΝΩΣΤΟΠΟΙΗΣΗ: – Προϊστάμενο Δ.Ο.Υ
- Υπουργό Οικονομικών
Θέμα: «Κατάθεση ποσού ενός (1) ευρώ για τα τέλη κυκλοφορίας 2012»
Κύριε προϊστάμενε
Παρακαλώ να μου εκδώσετε γραμμάτιο πληρωμής τελών κυκλοφορίας έτους 2012 για το αυτοκίνητό μου ΑΡΙΘΜΟΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΥΗΡ2869 με το ποσόν του ενός (1) ευρώ υπέρ δημοσίου στο οποίο να αναγράφεται η παρακάτω αιτιολογία:
1) Διότι, ενώ τα τέλη κυκλοφορίας είναι τέλος ανταποδοτικό και έπρεπε άμεσα να επανεπενδύεται στον τόπο είσπραξης, στη προκειμένη περίπτωση στην Αιτωλοακαρνανία, για συντήρηση του οδικού δικτύου και κατασκευή νέων δρόμων, από τα ποσά που εισέπραξε πέρυσι το κράτος, που εσείς εκπροσωπείτε, από τα τέλη κυκλοφορίας μόνον ένα πολύ μικρό μέρος επέστρεψε στο νομό Αιτωλ/νίας και στην περιοχή που ζω, εργάζομαι και δραστηριοποιούμε. Αποτέλεσμα οι δρόμοι να είναι άθλιοι, επικίνδυνοι, γεμάτοι λακκούβες παντού, βασανιστήριο καθημερινό για τους πληρωτές Αιτωλοακαρνάνες του τέλους ιδιοκτήτες των Ι.Χ.
Η  υστέρηση και υπανάπτυξη του νομού οφείλεται κύρια και από το άθλιο και ελλιπές οδικό δίκτυο σε αντιδιαστολή με τα υπέρογκα τέλη κυκλοφορίας που επέβαλαν οι κυβερνώντες.
Αντί να καταβάλω τέλη κυκλοφορίας σε ένα οδικό δίκτυο που δεν χρησιμοποιώ ως πολίτης πρέπει να εισπράξω αποζημίωση από το κράτος (εσάς) και την αυτοδιοίκηση που δεν μου επιτρέπεται να χρησιμοποιώ το αυτοκίνητό μου στις περισσότερες περιοχές και όχι να πληρώνω και από πάνω αυτά τα δυσβάστακτα χαράτσια.
2) Διότι, δεν υπάρχει λογοδοσία από τους υπουργούς και τους βουλευτές που πήγαν τα χρήματά μας, και γιατί σημαντικό μέρος τους, δεν επανεπενδύθηκε στη συντήρηση του οδικού  δικτύου της Αιτωλίας και Ακαρνανίας.
3) Διότι, αντισυνταγματικά και παράνομα ζητούνται προκαταβολικά τα τέλη κυκλοφορίας αυτοκινήτου.
4) Διότι, αντισυνταγματικά και παράνομα προβλέπεται διπλασιασμός των τελών σε όποιον τα καταβάλει μετά την 1η του έτους.
5) Διότι, το κράτος δεν εφάρμοσε τον ανταποδοτικό τους χαρακτήρα, ως όφειλε!
6) Διότι, ενώ ο μισθός, και το οικογενειακό μου εισόδημα μειώθηκαν, κατά 40 %-50% παρά του ότι είμαι πολύτεκνος (4 παιδιά) με δύο θυγατέρες που σπουδάζουν εκτός της μονίμου κατοικίας, ταυτόχρονα αυξήσατε τα τέλη κυκλοφορίας κατά ληστρικό τρόπο και χωρίς αιτιολογία και μάλιστα σε ένα παλαιό αυτοκίνητο που κατάφερα να προμηθευτώ με δόσεις. Τα τέλη που ζητούνται να πληρώσω  για το όχημα αυτό πλησιάζουν περίπου στην τιμή αγοράς του μεταχειρισμένου οχήματος μου!
7) Διότι, αδυνατώ να τα πληρώσω, αφού μείωσα και τις μετακινήσεις μου με το αυτοκίνητο το δε Δημόσιο – Κράτος (Εσείς) εισπράττει ως φόρο το 60 % του ποσού (1,78 €) που πληρώνω για κάθε ένα λίτρο βενζίνης, χωρίς να μας λέτε που πάνε οι φόροι μας και αφήνατε τους δρόμους άθλιους και ένα καθημερινό βασανιστήριο περιμένει όλους τους πολίτες προκειμένω να μεταβούν με το αυτοκίνητό τους, όπως εγώ σε επαρχιακό σχολείο που εργάζομαι με ζημίες και με διάφορες φθορές  στο όχημά μου χωρίς κανείς να με αποζημιώνει ούτε σε είδος αλλά ούτε και σε υπηρεσίες για τις ζημιές αυτές.
Συνημμένο 1.
Ειδοποιητήριο – απόδειξη πληρωμής τελών κυκλοφορίας 2012
Με τιμή
Κώστας Διον. Κορδάτος
Εκπαιδευτικός
Εξώδικη δήλωση - διαμαρτυρία κατά του υπουργού Οικονομικών για τα τέλη κυκλοφορίας


Με την εξώδικη δήλωση, υπενθυμίζεται στον υπουργό, το σύνολο των φόρων, τελών, δασμών και εισφορών (τακτικών και έκτακτων) που επιβαρύνουν την αγορά και χρήση του αυτοκινήτου, σε σχέση με την άθλια κατάσταση του Εθνικού «Οδικού» Δικτύου και την εκατόμβη των νεκρών που θρηνούμε ετησίως ως Έθνος.  Γίνεται αναφορά, στη σκληρή στατιστική των τροχαίων ατυχημάτων, σύμφωνα με την οποία κάθε χρόνο αφανίζεται ένα ολόκληρο χωριό 1.600 ατόμων, περίπου, από τον χάρτη της ελληνικής επικράτειας. Κάθε βαριά τραυματισμένος κοστίζει στον ετήσιο προϋπολογισμό περίπου 30.000 ευρώ και κάθε ελαφριά τραυματισμένος 3.000 ευρώ. Η ελληνική οικονομία επιβαρύνεται ετησίως με δαπάνες πάνω από 14 εκατ. ευρώ για την πληρωμή συντάξεων ή αποζημιώσεων για νοσήλια, για αποκατάσταση ζημιών και σωματικών βλαβών κ.λπ.

Φόροι, τέλη, δασμοί και εισφορές που επιβαρύνουν τη χρήση του αυτοκινήτου:

1.  Διόδια τέλη
Σύμφωνα με δημόσια δήλωση του πρώην υπουργού Υποδομών Δ. Ρέππα το κόστος κατασκευής των υπερφορολογημένων και επικίνδυνων έργων στο Εθνικό «Οδικό» Δίκτυο, πληρώνεται από το Δημόσιο και τους πολίτες, μέσω των διοδίων, οι οποίοι πληρώνουν πάνω από το 50% του κόστους κατασκευής των αυτοκινητοδρόμων, την ώρα που οι εργολάβοι συνεισφέρουν λιγότερο από το 10% !!! (πηγή: ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ 10/02/2011).

2. Φόροι, τέλη και εισφορές στα καύσιμα
Από τον Ιούνιο του 2009 ο ΕΦΚ στις βενζίνες αυξήθηκε από 35,9 λεπτά / λίτρο σε 67,0 λεπτά / λίτρο δηλαδή, είχαμε μια αύξηση του ΕΦΚ 31,1 λεπτά / λίτρο, δηλαδή αύξηση κατά 86,6%!!! Εάν προστεθεί και η αύξηση του ΦΠΑ από 19% σε 23%, τότε η αύξηση των φόρων από 1/1/2009 είναι 93% (εφημερίδα «Αξία»  25/06/2011). Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα οι φόροι αποτελούν το 60% της τιμής της αντλίας
Περαιτέρω, η Ελλάδα ήταν με βάση τα τελευταία στοιχεία του Δελτίου Τιμών της Κομισιόν (εκδόθηκε στις 21 Φεβρουαρίου), η ακριβότερη χώρα μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην τιμή της αμόλυβδης, με μέση τιμή  1,62 ευρώ το λίτρο (πηγή: εφημερίδα «η ΝΙΚΗ» , 02 Μαρτίου 2011).

3. Τέλη Ταξινόμησης, Φ.Π.Α, Εισαγωγικός Δασμός, και Ειδικός Φόρος Πολυτελείας που επιβαρύνουν την αγορά αυτοκινήτου
Για ένα καινούργιο επιβατικό αυτοκίνητο μέσης κατηγορίας με τιμή χονδρικής πώλησης 18.608 ευρώ, κυλινδρισμό κινητήρα 1796 κ.ε., προερχόμενο από χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης,  επιβάλλεται Τέλος ταξινόμησης 5.735,40 ευρώ και Ειδικός Φόρος Πολυτελείας 1.911,8 ευρώ….

4. ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΑ Τέλη Κυκλοφορίας
Τα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων, έχουν χαρακτήρα ανταποδοτικών τελών, δεν είναι φόροι, και επιβάλλονται στους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων για τη χρησιμοποίηση από τους τελευταίους του οδικού δικτύου της χώρας και την εξεύρεση των αναγκαίων πόρων για τη συγκάλυψη των δαπανών συντήρησης του δικτύου τούτου (ΑΠ 428/2005).

Προκύπτει επομένως η ανάγκη διερεύνησης του τρόπου διάθεσης των εισπραττόμενων τελών κυκλοφορίας, ώστε να διαπιστωθεί από τους φορολογούμενους αν διασφαλίζεται ο ανταποδοτικός τους χαρακτήραςαν παρέχεται δηλαδή η ειδική προς στους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων δημόσια υπηρεσία, της συγκάλυψης των δαπανών έργων υποδομής, συντήρησης και ανάπτυξης του δικτύου τούτου.

Επίσης, παρατίθενται στοιχεία για τα τέλη κυκλοφορίας που πληρώνουν οι φορολογούμενοι στη Γερμανία, η οποία ως γνωστόν, έχει ένα από τα αρτιότερα και ασφαλέστερα οδικά δίκτυα παγκοσμίως. Τα τέλη που υποχρεώνονται να καταβάλουν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που  φορολογούνται στη Γερμάνια για ένα  αυτοκίνητο  1300 κ.ε, μοντέλο 2001, είναι 95,68 ευρώ…

5. Έκτακτη Εισφορά από την κυριότητα ή κατοχή επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής  χρήσης για επιβατικά αυτοκίνητα άνω των χιλίων εννιακοσίων είκοσι εννέα (1.929) κυβικών εκατοστών.

Τέλος παρατίθενται όλα τα σημεία καρμανιόλες του Εθνικού «Οδικού» Δικτύου στα οποία γίνονται τα περισσότερα  θανατηφόρα ατυχήματα.

Με την εξώδικη αυτή δήλωση καλείται ο υπουργός όπως εντος εξήντα ημερών, γνωστοποιήσει τα στοιχεία από τα έσοδα και τις δαπάνες του προϋπολογισμού του κράτους των τελευταίων δυο ετών, από τα οποία να προκύπτουν αναλυτικά

α) ποια τα συνολικά έσοδα του προϋπολογισμού από τα τέλη κυκλοφορίας,

β) που κατευθύνθηκαν τα εν λόγω κονδύλια και ειδικότερα ποιο το ακριβές ποσό που δαπανήθηκε από αυτά, για τη συντήρηση και ανάπτυξη του Εθνικού «Οδικού» Δικτύου και

γ) σε ποια από τα αναφερόμενα στην εξώδικη δήλωση σημεία καρμανιόλες του οδικού δικτύου κατευθύνθηκαν κονδύλια που προέρχονται από την επιβολή των τελών κυκλοφορίας, με στόχο την συντήρηση και  ανάπτυξη των οδών που εντοπίζονται τα επικίνδυνα για τη ζωή και τη σωματική ακεραιότητα των χρηστών σημεία, και ποιο το ακριβές ύψος αυτών.


ΕΝΩΠΙΟΝ ΠΑΝΤΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ ΚΑΙ ΑΡΧΗΣ
ΕΞΩΔΙΚΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ – ΔΗΛΩΣΗ ΜΕ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Του Αθανασίου Αλαμπάση, δικηγόρου του ΔΣΑ, κατοίκου Αττικής, οδός Αιόλου αρ. 100

Του Α Κ , κατοίκου Άνω Κυψέλης Αττικής, οδός …………., αρ. …..,
ΚΑΤΑ
Του Ελληνικού Δημοσίου, νομίμως εκπροσωπούμενου από τον υπουργό Οικονομικών
ΘΕΜΑ: Φόροι, τέλη, δασμοί και εισφορές (τακτικές και έκτακτες) που επιβαρύνουν την αγορά και χρήση του αυτοκινήτου σε σχέση με την άθλια κατάσταση του Εθνικού «Οδικού» Δικτύου και την εκατόμβη των νεκρών που θρηνούμε ως Έθνος ετησίως.

Κύριε υπουργέ

Σύμφωνα με τα στατιστικά της Τροχαίας, το 2010 σημειώθηκαν σε όλη την επικράτεια: 1.161 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα, 1.455 βαριά ατυχήματα, 12.456 ελαφρά ατυχήματα. Τα θύματα στα παραπάνω ατυχήματα ήταν:  1.280 νεκροί, 1.755 βαριά τραυματίες και 17.024 ελαφρά τραυματίες.
Η πλειοψηφία των θανατηφόρων ατυχημάτων συνέβησαν στο δευτερεύον οδικό δίκτυο (441) και στις κατοικημένες περιοχές 352 (πηγή: Στατιστικά Στοιχεία Τροχαίας, εφημερίδα «ΤΟ ΒΗΜΑ» 18/01/2011).
Η Παγκόσμια Τράπεζα αναφέρει ότι το οικονομικό κόστος από τα τροχαία ατυχήματα ανέρχεται στο 1-3% του ΑΕΠ κάθε κράτους. Στην Ε.Ε. ετησίως διατίθεται ποσό ύψους 160 δισ. ευρώ, το οποίο ισοδυναμεί με το 2% του ΑΕΠ της Ε.Ε.–15.
Στην Ελλάδα, κάθε βαριά τραυματισμένος κοστίζει περίπου 30.000 ευρώ και κάθε ελαφριά τραυματισμένος 3.000 ευρώ. Η ελληνική οικονομία επιβαρύνεται ετησίως με δαπάνες πάνω από 14 εκατ. ευρώ για την πληρωμή συντάξεων ή αποζημιώσεων για νοσήλια, για αποκατάσταση ζημιών και σωματικών βλαβών κ.λπ. χωρίς να υπολογίσουμε την απώλεια εργατικού δυναμικού ή την επιπλέον εργασιακή απασχόληση για την αντιμετώπιση των συνεπειών των τροχαίων ατυχημάτων, δηλαδή ιατρικό προσωπικό, νοσοκομεία τροχονόμοι, πραγματογνώμονες, δικαστικοί, ασφαλιστές, όπως και με άλλα δευτερεύοντα έξοδα π.χ. δικαστικά, οδοιπορικά κ.λπ. που θα πρέπει να συνυπολογισθούν στην επιβάρυνση της ελληνικής οικονομίας.
Η σκληρή στατιστική των τροχαίων ατυχημάτων αναφέρει ότι κάθε χρόνο αφανίζεται ένα ολόκληρο χωριό 1.600 ατόμων, περίπου, από τον χάρτη της ελληνικής επικράτειας. Το μεγαλύτερο ποσοστό αυτών των ανθρώπων που χάνονται είναι νέοι άνθρωποι. Σύμφωνα με τα δεδομένα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, η Ελλάδα κατέχει την τρίτη υψηλότερη θέση στους δείκτες θνησιμότητας από τροχαία ατυχήματα μεταξύ παιδιών, εφήβων και νέων έως 25 ετών στην Ε.Ε. με 14 θανάτους ανά 100.000 άτομα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΣΥΕ, από τους 1.600 θανάτους που προαναφέραμε, ετησίως οι 450 αφορούν παιδιά και νέους έως 25 ετών.
Πρόσφατα, με βάση το Β΄ εθνικό στρατηγικό σχέδιο «Καθ’ οδόν 2006–2010», η Ελλάδα είναι από τις λίγες χώρες της Ε.Ε. των 27 μελών που ΔΕΝ έχει πετύχει σημαντικά αποτελέσματα και ΔΕΝ έχει κάνει ουσιαστική προσπάθεια για την επίτευξη του στόχου της μείωσης των νεκρών από τροχαία ατυχήματα (πηγή: εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ).
Φόροι, τέλη, δασμοί και εισφορές
που επιβαρύνουν τη χρήση του αυτοκινήτου

1. Διόδια τέλη

Τα τελευταία τρία χρόνια, έχουν δημοπρατηθεί, ανατεθεί και υλοποιούνται, με τη μέθοδο της συγχρηματοδότησης, τα έργα της δεύτερης γενιάς, που περιλαμβάνουν τους αυτοκινητόδρομους κατανεμημένους σε πέντε (5) Συμβάσεις Παραχώρησης, στις οποίες το Δημόσιο χρηματοδοτεί με Εθνικούς και Κοινοτικούς Πόρους, κατά μέσο όρο περίπου το 25% (εκ του οποίου 12,5% μέσω δανείων από την ΕΤΕπ) του κόστους κατασκευής και των πέντε έργων, με τα έσοδα από τα διόδια, η είσπραξη των οποίων καθορίστηκε στις Συμβάσεις Παραχώρησης που κυρώθηκαν στην Βουλή, να καλύπτουν περίπου άλλο ένα 25%. Το υπόλοιπο 50% καλύπτουν οι Παραχωρησιούχοι, μέσω ιδίων κεφαλαίων και τραπεζικού δανεισμού. Με τις Συμβάσεις αυτές θα αναβαθμιστούν υποτίθεται 533 χιλιόμετρα αυτοκινητοδρόμων και θα κατασκευαστούν άλλα 743 νέα χιλιόμετρα, βελτιώνοντας σύμφωνα με την αρχική στόχευση το συγκοινωνιακό σύστημα αλλά και την ανάπτυξη της χώρας. Στην πραγματικότητα όμως, το κόστος κατασκευής των υπερτιμολογημένων και επικίνδυνων έργων στο Εθνικό «Οδικό» Δίκτυο, πληρώνεται από το Δημόσιο και τους πολίτες, μέσω των διοδίων, οι οποίοι πληρώνουν πάνω από το 50% του κόστους κατασκευής των αυτοκινητοδρόμων, την ώρα που οι εργολάβοι συνεισφέρουν λιγότερο από το 10%!!! Το ανωτέρω  παραδέχτηκε δημοσίωςο  πρώην υπουργός των Υποδομών Δ. Ρέππας! Με βάση τα στοιχεία που ο ίδιος δημοσιοποίησε, από το συνολικό κόστος των 8,7 δισ., που έχουν οι πέντε αυτοκινητόδρομοι, 2,3 δισ.. ευρώ συνιστά η χρηματοδοτική  συμβολή του δημοσίου, 2,3 δισ.. τα έσοδα από τα διόδια, 3,3 δισ., τα κεφάλαια τραπεζών (τα οποία δίδοντα με την εγγύηση του ελλ. Δημοσίου, δηλαδή  του ελληνικού Λαού) και 800 εκ. ευρώ τα ίδια κεφάλαια των ιδιωτών!!! Πρακτικώς δηλαδή πάνω από το 50% της χρηματοδότησης, άσχετα από όσα λέγονται, συνεισφέρει  το ελληνικό δημόσιο μαζί με τα κοινοτικά  κονδύλια που θα πληρώσουν συνολικά 4,6 δισ. Ευρώ (πηγή: ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ 10/02/2011).

2. Φόροι, τέλη και εισφορές στα καύσιμα
Στην Ελλάδα, τα τελευταία δυο χρόνια  (από τον Ιούνιο 2009 έως σήμερα) υπήρξε αλματώδης αύξηση των τιμών των καυσίμων με σημαντικότατες αυξήσεις αυτές του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) και του ΦΠΑ. Από τον Ιούνιο του 2009 ο ΕΦΚ στις βενζίνες αυξήθηκε από 35,9 λεπτά / λίτρο σε 67,0 λεπτά / λίτρο δηλαδή, είχαμε μια αύξηση του ΕΦΚ 31,1 λεπτά / λίτρο, δηλαδή αύξηση κατά 86,6%!!! Εάν προστεθεί και η αύξηση του ΦΠΑ από 19% σε 23%, τότε η αύξηση των φόρων από 1/1/2009 είναι 93% (εφημερίδα «Αξία»  25/06/2011)Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα οι φόροι αποτελούν το 60% της τιμής της αντλίας
Περαιτέρω η Ελλάδα ήταν με βάση τα τελευταία στοιχεία του Δελτίου Τιμών της Κομισιόν (εκδόθηκε στις 21 Φεβρουαρίου) η ακριβότερη χώρα μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην τιμή της αμόλυβδης, με μέση τιμή 1.620 ευρώ το χιλιόλιτρο ή 1,62 ευρώ το λίτρο (πηγή: εφημερίδα «η ΝΙΚΗ» , 02 Μαρτίου 2011).
Οι φόροι και δασμοί που επιβάλλονται και επιβαρύνουν τη λιανική τιμή (τιμή στην αντλία) είναι οι εξής:
Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης (ΕΦΚ): 670 (από 3.5.2010) € ανά κυβικό μέτρο  ή 0.67 λεπτά του λίτρου  για την αμόλυβδη βενζίνη.
Ειδικό τέλος Δικαιωμάτων Εκτέλεσης Τελωνειακών Εργασιών (ΔΕΤΕ): 0,5% της αξίας του αθροίσματος της τιμής εκ διυλιστηρίου και του ΕΦΚ.
Ανταποδοτικό τέλος ΡΑΕ: 0,20€/1000 λίτρα.
Εισφορά «Ειδικού Λογαριασμού Πετρελαιοειδών» (1,2% επί της τιμής διυλιστηρίου).
Φόρος Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ) 23% επί του συνόλου της τιμής διυλιστηρίου των μικτών ονομαστικών περιθωρίων κέρδους και των παραπάνω φορολογικών επιβαρύνσεων.
3. Τέλη Ταξινόμησης, Φ.Π.Α, Εισαγωγικός Δασμός, και Ειδικός Φόρος Πολυτελείας που επιβαρύνουν την αγορά αυτοκινήτου
Με το άρθρο 4 παρ.2 του ν. 2367/1953 «Περί τίτλων κυριότητος,  ταξινομήσεως, αδειών κυκλοφορίας και φορολογίας αυτοκινήτων» (Α΄ 82) ορίσθηκε  ότι : «Πλην των εν τω παρόντι αναφερομένων εξαιρέσεων ουδέν όχημα επιτρέπεται να κυκλοφορή εν τη χώρα παρά μόνον εφ’ όσον έχει ταξινομηθή δεόντως παρά τω Υπουργείω Συγκοινωνιών και έχει εφοδιασθή δι’αδείας κυκλοφορίας και διά πινακίδων αριθμών κυκλοφορίας του τρέχοντος έτους, ανηρτημένων επί του οχήματος, καθ’ ον τρόπον ορίζεται εν τω παρόντι Νόμω, έχουν δε καταβληθή τα οφειλόμενα τέλη κυκλοφορίας και ταξινομήσεως». Εξ άλλου, με το ν. 2682/1999 (Α΄ 16) ρυθμίσθηκαν τα σχετικά με την φορολογία οχημάτων και προεβλέφθη η επιβολή τέλους ταξινόμησης επί των εισαγομένων και των εγχωρίως παραγομένων οχημάτων. Με τον εν λογω  νόμο  καθορίσθηκε, ειδικώς, το επιβαλλόμενο σε φορτηγά και επιβατικά  οχήματα τέλος ταξινόμησης και προεβλέφθη ότι η υποχρέωση καταβολής του ως άνω τέλους γεννάται για τα κοινοτικά και τα προερχόμενα από τρίτες χώρες οχήματα κατά την είσοδό τους στο εσωτερικό της χώρας (άρθρο 9) καθώς και ότι μετά την είσπραξη του τέλους ταξινόμησης και των λοιπών επιβαρύνσεων ή τη νόμιμη οριστική απαλλαγή από αυτά, εκδίδονται από την αρμόδια τελωνειακή αρχή αποδεικτικό είσπραξης και πιστοποιητικό ταξινόμησης ή τελωνισμού του οχήματος  (άρθρο 11).
Ο προσδιορισμός του τέλους ταξινόμησης για επιβατικά οχήματα της δασμολογικής κλάσης 87.03 γίνεται βάσει του Νόμου 2960/2001 (Φ.Ε.Κ. 265 Α /22-11-01) άρθρα 121, 126, 127 , του Νόμου 3156/2003 (Φ.Ε.Κ.157 Α/25-6-03), άρθρο 27 , του Νόμου 3190/2003 (Φ.Ε.Κ. 249 Α/ 30-10-03) άρθρο 21 , του Νόμου 3583/2007 (Φ.Ε.Κ. 142 Α/28-6-07) άρθρο 1, του Νόμου 3634/2008 (Φ.Ε.Κ. 9 Α/29-1-07) άρθρο 29 και  του Νόμου 3899/2010 (Φ.Ε.Κ. 212/Α/17-12-10) άρθρο 8.

Επίσης , για τα επιβατικά αυτοκίνητα που εισάγονται από τρίτες προς την Ευρωπαϊκή Ένωση  χώρες, επιβάλλεται εισαγωγικός δασμός 10% επί της δασμολογητέας αξίας.
Περαιτέρω,  σε όλα τα εισαγόμενα οχήματα με κινητήρα κυβισμού άνω των 48 κυβικών εκατοστών ή ισχύος άνω των 7,2 KW τα οποία προορίζονται για μεταφορά προσώπων ή εμπορευμάτων, επιβάλλεται ΦΟΡΟΣ ΠΡΟΣΤΙΘΕΜΕΝΗΣ ΑΞΙΑΣ (Φ.Π.Α.).
Τέλος επιβάλλεται ΕΙΔΙΚΟΣ ΦΟΡΟΣ ΣΕ ΕΙΔΗ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ στα  αυτοκίνητα με εργοστασιακή αξία άνω των 20.000 ευρώ [φόρος επί της φορολογητέας αξίας του άρθρου 126 του ν.2960/2001 (ΦΕΚ 265 Α΄), Νόμος 3833/2010 (Φ.Ε.Κ. 40/Α/15-3-10) άρθρο 17, Νόμος 3842/2010 (Φ.Ε.Κ. 58/Α/23-4-10) άρθρο 87, Νόμος 3845/2010 (Φ.Ε.Κ. 65/Α/6-05-10) άρθρο 4, Νόμος 3899/2010 (Φ.Ε.Κ. 212/Α/17-12-10) άρθρο 8] ο οποίος ορίζεται ως εξής:
ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ
Τιμή χονδρικής πώλησης αυτοκινήτου από τον κατασκευαστή οίκο
ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ
Τιμή χονδρικής πώλησης αυτοκινήτου από τον κατασκευαστή οίκο, αφού μειωθεί λόγω παλαιότητας και διανυθέντων χιλιομέτρων

ΠΟΣΟΣΤΟ
από 20.000 ευρώ μέχρι και 22.000 ευρώ
από 16.000 μέχρι και 17.000
10%
άνω των 22.000 ευρώ μέχρι και 28.000 ευρώ
άνω των 17.000 ευρώ μέχρι και 19.000 ευρώ
30%
άνω των 28.000 ευρώ
άνω των 19.000 ευρώ
40%

Σύμφωνα με τα ανωτέρω, για ένα καινούργιο επιβατικό αυτοκίνητο μέσης κατηγορίας με τιμή χονδρικής πώλησης 18.608 ευρώκυλινδρισμό κινητήρα 1796 κ.ε., EURO 5 , προερχόμενο από χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης,  επιβάλλεται Τέλος ταξινόμησης 5.735,40 ευρώ (30% Χ 19.118,00 = 5.735,40 ευρώ) και  Ειδικός Φόρος Πολυτελείας 1.911,8 ευρώ (10% Χ 19.118, 00  =            1.911,8 ευρώ)….

4. ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΑ Τέλη Κυκλοφορίας

Από τις διατάξεις των άρθρων 12,13 και 15 του ν.δ 2637/1953 « περί  τίτλων κυριότητας και φορολογίας αυτοκινήτων», που διατηρήθηκαν σε ισχύ και  μετά το ν.δ 1146/1972 «περί τρόπου μεταβιβάσεως εμπραγμάτων δικαιωμάτων επί αυτοκινήτων και μοτοσικλετών» και της από 2.3.1953 εισηγητικής  του νόμου αυτού εκθέσεως, προκύπτει ότι τα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων, έχουν χαρακτήρα ανταποδοτικών τελών, δεν είναι φόροι, και επιβάλλονται στους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων για τη χρησιμοποίηση από τους τελευταίους του οδικού δικτύου της χώρας και την εξεύρεση των αναγκαίων πόρων για τη συγκάλυψη των δαπανών συντήρησης του δικτύου τούτου. Επομένως, τα εν λόγω τέλη κυκλοφορίας καταβάλλονται από τον ιδιοκτήτη, ανεξάρτητα από το αν το όχημα κυκλοφορεί ή έχει τεθεί  συνεπεία  μηχανικής βλάβης ή τροχαίου ατυχήματος σε αχρησία, εκτός αν στην τελευταία αυτή περίπτωση έχουν κατατεθεί οι πινακίδες κυκλοφορίας (428/2005 ΑΠ).

Περαιτέρω , σύμφωνα με την παρ. 1 του  αρθρ 35 του  Νόμου  3986/2011 (Μέτρα Εφαρμ. Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου), τα ετήσια Τέλη κυκλοφορίας που επιβάλλονται στα αυτοκίνητα οχήματα, με  την επιφύλαξη των διατάξεων του παρόντος άρθρου με τις οποίες ορίζεται διαφορετικά και λαμβανομένων υπόψη και των διατάξεων της Οδηγίας 1999/62/ΕΚ ως προς τα βαρέα φορτηγά οχήματα, ορίζονται ως εξής:
Α. Αυτοκίνητα οχήματα ιδιωτικής χρήσης.
Επιβατικά αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα έως την 31/10/2010 καθώς και για δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ανεξαρτήτως της ημερομηνίας πρώτης ταξινόμησής τους αποκλειστικά με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα τους:
Κυβισμός
Τέλη κυκλοφορίας 2012
από 51 κ.ε. μέχρι 300 κ.ε.
22 €
από 301 κ.ε. μέχρι 785 κ.ε.
55 €
από 786 κ.ε. μέχρι 1071 κ.ε.
120 €
από 1071 κ.ε. μέχρι 1357 κ.ε.
135 €
από 1358 κ.ε. μέχρι 1548 κ.ε.
240 €
από 1549 κ.ε. μέχρι 1738 κ.ε.
265 €
από 1739 κ.ε. μέχρι 1928 κ.ε.
300 €
από 1929 κ.ε. μέχρι 2357 κ.ε.
660 €
από 2358 κ.ε. μέχρι 3000 κ.ε.
880 €
από 3001 κ.ε. μέχρι 4000 κ.ε.
1100 €
από 4001 κ.ε. και άνω
1320 €


Επιβατικά αυτοκίνητα που ταξινομούνται για πρώτη φορά στην Ελλάδα από την 1/11/2010 και μετά, αποκλειστικά με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα:
Κλιμάκιο εκπομπών CO2 (γρ./χλμ.)
Ετήσια τέλη κυκλοφορίας ανά γραμ. εκπομπών σε €
0 - 100 (γρ./χλμ.)
0 €
101 - 120 (γρ./χλμ.)
0,90 €
121 - 140 (γρ./χλμ.)
1,10 €
141 - 160 (γρ./χλμ.)
1,70 €
161 - 180 (γρ./χλμ.)
2,25 €
181 - 200 (γρ./χλμ.)
2,55 €
201 - 250 (γρ./χλμ.)
2,80 €
Άνω των 251 (γρ./χλμ.)
3,40 €

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει δεκτά παγίως στη νομολογία, αλλά και κατά τη δημοσιονομική θεωρία [βλ. ΑΕΔ 5/1984, ΣτΕ 3386, 1103/1989, 3954, 105-6/1982, 648/1981 , 18/1994 ΑΠ (ΟΛΟΜ) κ.α] φόρος είναι η αναγκαστική παροχή που επιβάλλεται στους πολίτες, χάριν των κρατικών σκοπών και χωρίς ειδικό αντάλλαγμα, ενώ το ανταποδοτικό τέλος αποτελεί, όπως και ο φόρος, αναγκαστική παροχή, που όμως καταβάλλεται από τους πολίτες έναντι ειδικής αντιπαροχής, δηλαδή έναντι ειδικής προς αυτούς παρεχόμενης δημόσιας υπηρεσίας, προς την οποία τελεί σε σχέση αντιστοιχίας, ως αποσκοπούσα στην κάλυψη του κόστους της υπηρεσίαςΗ συμμετοχή στη δαπάνη αυτή αποτελεί το αντάλλαγμα ή την ειδική αντιπαροχή για συγκεκριμένη παροχή ωφέλεια και όχι αόριστα για την δημιουργία εσόδων προς κάλυψη γενικά των δημοσιονομικών αναγκών του Δημοσίου. Στην περίπτωση που υπάρχει ειδική αντιπαροχή έχουμε ανταποδοτικό τέλος, για την παρεχόμενη ορισμένη, ειδική παροχή, ενώ όταν η παροχή δεν είναι ειδική αλλά γενική έχουμε φόρο, οικονομικό βάρος, εισφορά. Και στις δύο περιπτώσεις η επιβάρυνση είναι αναγκαστική. Η διαφορά συνίσταται στο ότι όσον αφορά το ανταποδοτικό τέλος, η αντιπαροχή είναι ειδική και βρίσκεται σε κάποια αναλογική αντιστοιχία με τη συγκεκριμένη δαπάνη, ενώ, όταν πρόκειται για φόρο, δεν απαιτείται αναλογική αντιστοιχία με τη συγκεκριμένη δαπάνη, αλλά με τις οικονομικές δυνάμεις του βαρυνομένου. Η ειδική αντιπαροχή του Κράτους ή άλλου δημόσιου φορέα, που αντιστοιχεί στο ανταποδοτικό τέλος, αποτελεί σε τελευταία ανάλυση παροχή δημόσιας υπηρεσίας, με την οποία όπως εξυπηρετούνται ταυτόχρονα ατομικά και οι χρήστες αυτής πολίτες, που φέρουν έτσι και το βάρος των δαπανών της. Εξαιτίας, λοιπόν, του δημόσιου αυτού χαρακτήρα της ειδικής αντιπαροχής του Κράτους, η καταβολή του ανταποδοτικού τέλους δεν προϋποθέτει αναγκαστικά ούτε την πραγματική χρησιμοποίηση της δημόσιας υπηρεσίας στη συγκεκριμένη περίπτωση, ούτε την ακριβή αντιστοιχία ανάμεσα στο ύψος του τέλος και του κόστους της παρεχόμενης υπηρεσίαςαφού αρκεί απλώς η δυνατότητα (ετοιμότητα) παροχής της υπηρεσίας και της καταρχήν κάλυψης των δαπανών της με το τέλος αυτό.
Προκύπτει από τα ανωτέρω η ανάγκη διερεύνησης του τρόπου διάθεσης των εισπραττόμενων τελών κυκλοφορίας, ώστε να διαπιστωθεί αν διασφαλίζεται ο ανταποδοτικός τους χαρακτήρας, αν παρέχεται δηλαδή η ειδική προς στους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων για τη χρησιμοποίηση από τους τελευταίους του οδικού δικτύου της χώρας δημόσια υπηρεσία, της συγκάλυψης των δαπανών έργων υποδομής, συντήρησης και ανάπτυξης του δικτύου τούτου. Περαιτέρω να διακριβωθεί  από τους επιβαρυνόμενους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων, αν υπάρχει ακριβής άλλως ανάλογη αντιστοιχία ανάμεσα στο ύψος των εισπραττόμενων από το κράτος τελών κυκλοφορίας  και των κονδυλίων που διατίθενται από τον κρατικό προϋπολογισμό για  την παρεχόμενη υπηρεσία της συντήρησης και ανάπτυξης του οδικού δικτύου.
Να σημειωθεί τέλος, ότι σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα του Γερμανικού Κράτους, οι φορολογούμενοι στη Γερμανία οι οποίοι απολαμβάνουν ένα από τα αρτιότερα και ασφαλέστερα Οδικά Δίκτυα,  πληρώνουν για τη χρήση επιβατικών αυτοκινήτων που έχουν στην κυριότητα ή κατοχή τους φόρο που  υπολογίζεται ανά 100 κ.ε συναρτήσει της παλαιότητας του αυτοκινήτου, ως εξής:
Για αυτοκίνητα πριν από το 1995 :  κατηγορία 0 (κυβικά x 21.07 €)
Για αυτοκίνητα από το 1996 ως το 1999:  κατηγορία 1 (κυβικά x 15.13 €)
Για αυτοκίνητα από το 2000 ως το 2004: κατηγορία 2 (κυβικά x 7.36 €)
Για αυτοκίνητα από το 2005 και μετά: κατηγορία 3 (κυβικά x 6.75 €)
Σύμφωνα με τα παραπάνω στοιχεία, ο φόρος που υποχρεώνονται  να καταβάλουν οι κάτοχοι ή ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που  φορολογούνται στη Γερμάνια για ένα  αυτοκίνητο  1300 κ.ε, μοντέλο 2001  (δηλ. κατηγορίας 2 των 7.36 €), είναι 95,68 ευρώ [ (13 x 100 =1300) Χ 7.36 € = 95.68€ ] …

5. Έκτακτη Εισφορά από την κυριότητα ή κατοχή επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής  χρήσης

Σύμφωνα με το άρθρο 30 του Νόμου 3986/2011 (Μέτρα Εφαρμ. Μεσοπροθεσμου Πλαισίου) επιβάλλεται έκτακτη εισφορά στα ποσά της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης που προκύπτουν από την κυριότητα ή κατοχή επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης, όπως αυτά προκύπτουν από τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος οικονομικού έτους 2011.
Κατά την παρ. 2 ,  η έκτακτη εισφορά που επιβάλλεται στα ποσά της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης της προηγούμενης παραγράφου, υπολογίζεται αναλυτικά ως εξής:
α) Για επιβατικά αυτοκίνητα άνω των χιλίων εννιακοσίων είκοσι εννέα (1.929) κυβικών εκατοστών, η έκτακτη εισφορά ισούται με το γινόμενο του ποσού της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης επί συντελεστή πέντε τοις εκατό (5%).
Από την επιβολή της έκτακτης εισφοράς εξαιρούνται τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης με παλαιότητα άνω των δέκα (10) ετών από το έτος πρώτης κυκλοφορίας τους στην Ελλάδα, καθώς και τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης αναπήρων, τα οποία απαλλάσσονται από τα Τέλη κυκλοφορίας.

Η  ετήσια αντικειμενική δαπάνη για τη χρήση ΙΧΕ υπολογίζεται βάσει του  πρώτου εδάφιου της περίπτωσης γ΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 16 του Κ.Φ.Ε η οποία  αντικαταστάθηκε ως εξής: «γ) Η ετήσια αντικειμενική δαπάνη επιβατικού αυτοκινήτου ιδιωτικής χρήσης, ορίζεται  αα) για τα αυτοκίνητα μέχρι χίλια διακόσια (1.200) κυβικά εκατοστά σε τέσσερις χιλιάδες (4.000) ευρώ, ββ) για αυτοκίνητα μεγαλύτερα των χιλίων διακοσίων (1.200) κυβικών εκατοστών προστίθενται εξακόσια (600) ευρώ ανά εκατό (100) κυβικά εκατοστά μέχρι τα δύο χιλιάδες (2.000) κυβικά εκατοστά, γγ) για αυτοκίνητα μεγαλύτερα των δύο χιλιάδων (2.000) κυβικών εκατοστών προστίθενται εννιακόσια (900) ευρώ ανά εκατό (100) κυβικά εκατοστά και μέχρι τρεις χιλιάδες (3.000) κυβικά εκατοστά και δδ) για αυτοκίνητα μεγαλύτερα από τρεις χιλιάδες (3.000) κυβικά εκατοστά προστίθενται χίλια διακόσια (1.200) ευρώ ανά εκατό (100) κυβικά εκατοστά.» .

Σύμφωνα με τα ανωτέρω, οι κύριοι ή κάτοχοι επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης καλούνται να καταβάλουν  έκτακτη εισφορά ως εξής:



ΑΠΌ
ΕΩΣ
ΤΕΚΜΗΡΙΟ
ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΙΣΦΟΡΑ
1
1.200
4.000
0
1.201
1.300
4.600
0
1.301
1.400
5.200
0
1.401
1.500
5.800
0
1.501
1.600
6.400
0
1.601
1.700
7.000
0
1.701
1.800
7.600
0
1.801
1.900
8.200
0
1.901
2.000
8.800
440
2.001
2.100
9.700
485
2.101
2.200
10.600
530
2.201
2.300
11.500
575
2.301
2.400
12.400
620
2.401
2.500
13.300
665
2.501
2.600
14.200
710
2.601
2.700
15.100
755
2.701
2.800
16.000
800
2.801
2.900
16.900
845
2.901
3.000
17.800
890
3.001
3.100
19.000
950
3.101
3.200
20.200
1.010
3.201
3.300
21.400
1.070
3.301
3.400
22.600
1.130
3.401
3.500
23.800
1.190
3.501
3.600
25.000
1.250
3.601
3.700
26.200
1.310
3.701
3.800
27.400
1.370
3.801
3.900
28.600
1.430

3.901
4.000
29.800
1.490

4.001
4.100
31.000
1.550

4.101
4.200
32.200
1.610

4.201
4.300
33.400
1.670

4.301
4.400
34.600
1.730

4.401
4.500
35.800
1.790

4.501
4.600
37.000
1.850

4.601
4.700
38.200
1.910

4.701
4.800
39.400
1.970

4.801
4.900
40.600
2.030

4.901
5.000
41.800
2.090



Τα σημεία καρμανιόλες του Εθνικού «Οδικού» Δικτύου
Κορίνθου – Πατρών : Ο πιο επικίνδυνος «δρόμος» του Εθνικού «Οδικού» Δικτύου

Σε αυτό το τμήμα συμβαίνουν τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα, ειδικά από το 88ο έως το 145ο χιλιόμετρο (περιοχή Δερβένι), καθώς και στο 194ο χιλιόμετρο, κοντά στο Αίγιο. Αυτό συμβαίνει, λόγω κυρίως της μιάμισης λωρίδας κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, της έλλειψης διαχωριστικής νησίδας, της έλλειψης φωτισμού και της κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων. Κάθε χρόνο σε αυτό το τμήμα γίνονται περίπου 180 τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα, με 60 νεκρούς κατά προσέγγιση. Τα στοιχεία της Τροχαίας αναφέρουν, ότι στο τμήμα από το Κιάτο έως και το Ξυλόκαστρο έχουν λάβει χώρα αρκετά τροχαία δυστυχήματα:
• Χιλιομετρική θέση 155-185, περιοχές Κιάτου, Διακοφτού και Ξυλόκαστρο.
Σύμφωνα με τo Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας Πάνος Μυλωνάς, τα σημεία που έχουν επισημάνει οι συγκοινωνιολόγοι του Ινστιτούτου ως τα πιο επικίνδυνα, είναι τα εξής:

Από το 94ο έως το 96,7ο χλμ.
Από το 119ο έως το 120ο χλμ.
Από το 101,5ο έως το 103,1ο χλμ.
Από το 125,4ο έως το 126,2ο χλμ.
Από το 109,4ο έως το 109,6ο χλμ.
Από το 133,7ο έως το 135,5ο χλμ.
Από το 111,9ο έως το 113,8ο χλμ.
Από το 164,3ο έως το 166,9ο χλμ.
Από το 117,4ο έως το 117,5ο χλμ.
Από το 168ο έως το 169,4ο χλμ.

Πατρών - Πύργου:
Ο οδικός άξονας που συνδέει τον Πύργο με την Πάτρα, μήκους 90 χιλιομέτρων, ούτε λίγο ούτε πολύ "στοιχίζει" κάθε χρόνο περίπου 40 ανθρώπινες ζωές. Αιτία μεταξύ άλλων οι διελεύσεις αγροτικών μηχανημάτων από τους ισόπεδους κόμβους. Οι χιλιομετρικές θέσεις όπου, σύμφωνα με την Τροχαία, έχουν συμβεί κατά το παρελθόν δυστυχήματα, είναι οι εξής:
• Χ.Θ. 48, περιοχή Κουρτέσι
• Χ.Θ. 61-64, περιοχή Ανδραβίδας
• Χ.Θ. 67-82, περιοχή Γαστούνης-Αμαλιάδος
Αντίρριο – Ιωάννινα
Από το συγκεκριμένο τμήμα, μήκους 220 χιλιομέτρων, διέρχονται καθημερινά περίπου 10.000 οχήματα, ενώ τις ημέρες των εορτών ο αριθμός  αυτός σαφώς είναι μεγαλύτερος. Κύρια αιτία των πολλών και θανατηφόρων ατυχημάτων είναι, εκτός των άλλων, η διάσχιση αρκετών και πυκνοκατοικημένων περιοχών, με εξαίρεση το τμήμα της Ιονίας Οδού. Κατά μήκος του οδικού αυτού άξονα, χάνονται κατά προσέγγιση κάθε χρόνο περίπου 60 άτομα, ενώ, σύμφωνα με την Τροχαία, τα σημεία όπου έχουν συμβεί ατυχήματα, είναι στις εξής χιλιομετρικές θέσεις:
• Χ.Θ. 62-71, περιοχή Αγρινίου
• Χ.Θ. 119-127, περιοχή Μενιδίου
Νομός Χαλκιδικής
Στο μεγαλύτερο τμήμα της Χαλκιδικής, ο κύριος οδικός άξονας διέρχεται μέσα από κατοικημένες περιοχές, με αποτέλεσμα -εκτός από τα τροχαία- να έχουν παρατηρηθεί και πολλές παρασύρσεις πεζών. Όσον αφορά στην περιοχή της Χαλκιδικής, σύμφωνα με την Τροχαία, ατυχήματα έχουν συμβεί και στο τμήμα Μουδανιών-Κασσανδρείας-Ποτίδαιας.
Κεντρική Ελλάδα
Στην Κεντρική Ελλάδα, ως τμήμα όπου έχουν συμβεί τροχαία κατά το παρελθόν, θεωρείται εκείνο μεταξύ Καρδίτσας και Τρικάλων, στην περιοχή Ριζοβούνι. Επίσης, ατυχήματα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας, έχουν συμβεί στο παρελθόν και σε όλη τη διαδρομή από τα Τρίκαλα έως την Καλαμπάκα. Εδώ θα πρέπει να αναφέρουμε, ότι κατά μήκος όλης της Οδού, ο δρόμος είναι αρκετά στενός, ενώ αυτό το διάστημα σε αρκετά μέρη εκτελούνται οδικά έργα, όσον αφορά στην κατασκευή του Οδικού Άξονα Κεντρικής Ελλάδος, που θα συνδέσει τον ΠΑΘΕ με την Εγνατία Οδό.
Τα επικίνδυνα σημεία στην Εθνική Οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης
Σε αυτό το τμήμα του εθνικού οδικού δικτύου έχουν καταγραφεί και χαρακτηριστεί ως επικίνδυνα 32 σημεία. Έχουν σημειωθεί αρκετά τροχαία ατυχήματα στο 4ο, 9ο, 12ο, 15ο, 17ο, 23ο, 24ο, 36ο, 45ο, 49ο, 52ο, 352ο, 354ο, 355ο, 356ο, 357ο, 360ό, 361ο, 362ο, 380ό, 388ο, 400ό, 404ο, 406ο, 414ο, 418ο, 423ο, 438ο, 457ο, 460ό, 473ο, και 507ο χιλιόμετρο.
Νομός Έβρου
Εθνική Οδός Αλεξανδρούπολης - Ορμενίου (89ο χλμ) [προ εισόδου  Ψαθάδων]
Εθνική Οδός Αλεξανδρούπολης - Ορεστιάδας (33ο χλμ) [Κόμβος Αρδανίου]
Εθνική Οδός Αρδανίου – Ορεστιάδας
α) (5ο χλμ) [Διασταύρωση Τριφυλλιού]
β) (10ο χλμ) [Διασταύρωση Θυμαριάς]
γ) (25ο έως 36ο χλμ) [Διασταύρωση Λύρας - Διασταύρωση Λυκόφης]
δ) (43ο & 45ο χλμ) [Βόρειος & Νότιος Κόμβος Σουφλίου]
Παλαιά Εθνική Οδός Αλεξανδρούπολης - Κήπων ( 18ο έως 19ο χλμ) [Γέφυρα Λουτρών]
Εθνική Οδός Αλεξανδρούπολης - Μάκρης (4ο έως 10ο χλμ)
Παλαιά Εθνική Οδός Αλεξανδρούπολης - Κομοτηνής (12ο έως 29ο χλμ)

Νομός Ροδόπης
Νέα Εθνική Οδός Κομοτηνής - Λάγους - Ξάνθης (2ο, 8ο, 14ο χλμ)
Παλαιά Εθνική Οδός Κομοτηνής - Ιάσμου - Ξάνθης (17ο, 31οχλμ)
Παλαιά Εθνική Οδός Κομοτηνής - Σαπών - Αλεξανδρούπολης (8ο έως 26ο χλμ)
Εθνική Οδός Κομοτηνής - Ξάνθης [Νέα Εγνατία] (1ο, 7ο, 10ο χλμ)
Εθνική Οδός Κομοτηνής - Αλεξανδρούπολης [Νέα Εγνατία] (1ο, 17ο, 21ο χλμ)
Επαρχιακή Οδός Κομοτηνής - Ξυλαγανής (2ο χλμ)

Νομός Ξάνθης

Εθνική Οδός Καβάλας – Ξάνθης
α) (42ο χλμ) [Διασταύρωση Θαλασσιάς]
β) (43ο χλμ) [Διασταύρωση Τοξοτών]
γ) (46ο χλμ) [Διασταύρωση Ελληνικής Βιομηχανίας Ζαχάρεως]
δ) (49ο χλμ) [Διασταύρωση Λεύκης]
ε) (52ο χλμ) [Κόμβος Περιφερειακής]
Εθνική Οδός Ξάνθης - Λάγους
α) (3ο χλμ) [Κόμβος Περιφερειακής]
β) (4ο χλμ) [Διαστύρωση Ν. Ζυγού]
Επαρχιακή Οδός Ξάνθης - Μαγγάνων ( 2ο και 3ο χλμ)
Περιφερειακή Οδός Ν. Κεσσάνης - Αβάτου
α) Διασταύρωση Αβδήρων
β) Διασταύρωση Μυρωδάτου
Εθνική Οδός Ξάνθης – Ιάσμου - Κομοτηνής [στο ύψος της Πανεπιστημιούπολης]

Νομός Καβάλας
Εγνατία Οδός (από κόμβο Αγ. Ανδρέα έως κόμβο Άσπρων Χωμάτων)
Εθνική Οδός Καβάλας - Δράμας (18ο έως 28ο χλμ)
Εθνική Οδός Αμφίπολης - Καβάλας (από Ελευθερούπολη έως Σταυρό Αμυγδαλεώνα)
Εθνική Οδό Θάσου - Λιμεναρίων (από Σκάλα Σωτήρος έως Λιμενάρια)
Επαρχιακή Οδό Καβάλας - Ν. Περάμου (από έξοδο Καβάλας έως Παληό)

Νομός Δράμας
Εθνική Οδός Δράμας - Καβάλας (4ο, 6ο, 9ο και 14ο χλμ)
Εθνική Οδός Δράμας - Εξοχής (5ο, 9ο, 12ο, 20ο, 25ο και 29ο χλμ)
Εθνική Οδός Δράμας - Ξάνθης (9ο και 11ο χλμ)
Επαρχιακή Οδός Δράμας - Αμφίπολης (1ο έως 3ο, 5ο, 10ο και 14ο χλμ)

Επειδή πέραν των ανωτέρω  φόρων, τελών, δασμών και εισφορών (τακτικών και έκτακτων) που υποχρεωθήκαμε να καταβάλουμε με την αγορά των ΙΧΕ οχημάτων ιδιοκτησίας μας καθώς και αυτών που επιβαρύνουν καθημερινά τη χρήση των αυτοκινήτου μας, υποχρεωνόμαστε να καταβάλουμε και ετήσια Τέλη κυκλοφορίας που επιβάλλονται στα αυτοκίνητα οχήματα  ιδιοκτησίας μας

Επειδή αμφότεροι καταβάλαμε για ετήσια Τέλη κυκλοφορίας που επιβάλλονται στα αυτοκίνητα οχήματα ιδιοκτησίας μας, ο μεν  πρώτος το ποσό των ……….. ευρώ για το όχημα με αριθμό κυκλοφορίας …………… ιδιοκτησίας του, ο δε δεύτερος το  ποσό των  …….. ευρώ […… συνολικά τέλη : 2 = …….. ευρώ που είναι τα τέλη που αναλογούν στον δεύτερο από εμάς για το ΙΧΕ αυτοκίνητο με αριθμό κυκλοφορίας ………………. συνιδιοκτησίας του δευτέρου εξ ημών κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%)]

Επειδή είμαστε χρήστες του Εθνικού «Οδικού» Δικτύου το οποίο ως προελέχθη, βρίσκεται σε άθλια κατάστασημε αποτέλεσμα να τίθεται σε άμεσο κίνδυνο η ζωή και η σωματική μας ακεραιότητα, έχουμε επομένως έννομο συμφέρον να λάβουμε γνώση του τρόπου με τον οποίο δαπανώνται τα έσοδα του προϋπολογισμού, ιδίως κατά το μέρος που αφορά τα ανταποδοτικά τέλη κυκλοφορίας που μας επιβάλλονται για τα  ανωτέρω οχήματα ιδιοκτησίας μας

Επειδή προκύπτει η ανάγκη διερεύνησης του τρόπου διάθεσης των εισπραττόμενων τελών κυκλοφορίας, ώστε να διαπιστωθεί αν διασφαλίζεται ο ανταποδοτικός τους χαρακτήρας, αν παρέχεται δηλαδή σε εμάς η ειδική προς εμάς (ως ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων μας) για τη χρησιμοποίηση του οδικού δικτύου της χώρας δημόσια υπηρεσία, της συγκάλυψης των δαπανών έργων υποδομής, συντήρησης και ανάπτυξης του δικτύου που χρησιμοποιούμε

Επειδή προκύπτει η ανάγκη να διακριβωθεί από εμάς (ως επιβαρυνόμενους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων μας), αν υπάρχει ακριβής άλλως ανάλογη αντιστοιχία ανάμεσα στο ύψος των εισπραττόμενων από το κράτος τελών κυκλοφορίας που καταβάλουμε και των κονδυλίων που διατίθενται από τον κρατικό προϋπολογισμό για  την παρεχόμενη προς εμάς υπηρεσία της συντήρησης και ανάπτυξης του οδικού δικτύου που χρησιμοποιούμε

Επειδή ο δεύτερος από εμάς επιβαρύνεται πέραν των άλλων και με Έκτακτη Εισφορά από την συνιδιοκτησία του προαναφερόμενου επιβατικού αυτοκινήτου ιδιωτικής  χρήσης

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ  ΑΥΤΟΥΣ
και με τη ρητή επιφύλαξή μας για κάθε νόμιμο δικαίωμά μας, ιδίως στην περίπτωση που απειληθεί η ζωή ή η σωματική μας ακεραιότητα αν αποδειχτεί ότι ΔΕΝ υπάρχει ακριβής άλλως ανάλογη αντιστοιχία ανάμεσα στο ύψος των εισπραττόμενων από το κράτος τελών κυκλοφορίας που καταβάλουμε και των κονδυλίων που από αυτά  διατίθενται από τον κρατικό προϋπολογισμό για  την παρεχόμενη προς εμάς υπηρεσία της συντήρησης και ανάπτυξης του οδικού δικτύου που χρησιμοποιούμε
ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ

Όπως εντος εξήντα ημερών από την κοινοποίηση της παρούσης μας γνωστοποιήσετε τα στοιχεία από τα έσοδα και τις δαπάνες του προϋπολογισμού του κράτους των τελευταίων δυο ετών, από τα οποία να προκύπτουν αναλυτικά α) ποια τα συνολικά έσοδα του προϋπολογισμού από i) τους φόρους, τέλη και εισφορές στα καύσιμα, ii) τα Τέλη Ταξινόμησης, το Φ.Π.Α και τον Εισαγωγικό Δασμό που επιβαρύνουν την αγορά αυτοκινήτου και iii) τον Ειδικό Φόρο Πολυτελείας που επιβαρύνουν την αγορά αυτοκινήτου β) ποια η ακριβής δαπάνη από τον κρατικό προϋπολογισμό για τη συντήρηση και ανάπτυξη του Εθνικού «Οδικού» Δικτύου την τελευταία διετία,  γ) σε ποια από τα ανωτέρω αναφερόμενα σημεία καρμανιόλες του οδικού δικτύου κατευθύνθηκαν κονδύλια του κρατικού προϋπολογισμού με στόχο την συντήρηση και ανάπτυξη των ανωτέρω οδών στις οποίες  εντοπίζονται τα επικίνδυνα για τη ζωή και τη σωματική ακεραιότητα των χρηστών σημεία, και ποιο το ακριβές ύψος αυτών  δ) ποια τα συνολικά έσοδα του προϋπολογισμού από τα τέλη κυκλοφορίαςε) που κατευθύνθηκαν τα εν λόγω κονδύλια και ειδικότερα ποιο το ακριβές ποσό που δαπανήθηκε από αυτά, για τη συντήρηση και ανάπτυξη του Εθνικού «Οδικού» Δικτύου και στ) σε ποια από τα ανωτέρω αναφερόμενα σημεία καρμανιόλες του οδικού δικτύου κατευθύνθηκαν κονδύλια που προέρχονται από την επιβολή των τελών κυκλοφορίας με στόχο την συντήρηση και  ανάπτυξη των ανωτέρω οδών που εντοπίζονται τα επικίνδυνα για τη ζωή και τη σωματική ακεραιότητα των χρηστών σημεία, και ποιο το ακριβές ύψος αυτών.

Πληρεξούσιο και αντίκλητο διορίζει ο δεύτερος από εμάς το δικηγόρο Αθηνών Αθανάσιο Αλαμπάση, κάτοικο Αθηνών, οδός Αιόλου, αριθμός 100, τηλέφωνα: 210.32…………… , 69……………….
Αρμόδιος Δικαστικός Επιμελητής να επιδώσει νόμιμα την παρούσα προς τον υπουργό Οικονομικών, προς γνώσιν του και για τις νόμιμες συνέπειες αντιγράφοντάς την ολόκληρη στην έκθεση επίδοσής του.

Επικολλήθηκε Τ.Ν. 1,15 ευρώ.

Αθήνα, 30 Δεκεμβρίου 2011
Ο Πληρεξούσιος Δικηγόρος και εξωδίκως δηλών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου