Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2012

Θέλετε την επόμενη δόση…Τέλος 13ος και 14ος μισθός, μονιμότητα, ωριμάνσεις…


Εννέα μέτρα για τους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα, με κυριότερο την κατάργηση του 13ου και 14ου μισθού, υπέδειξε στην κυβέρνηση η τρόικα ενόψει του νέου Μνημονίου, επιβεβαιώνοντας τις εκτιμήσεις ότι για να εκταμιευθούν τα 130 δισ. ευρώ της νέας δανειακής σύμβασης.
Όπως αναφέρουν οι τροικανοί, ενώ η καταβολή του μισθού σε 14 δόσεις δεν αποτελεί από μόνη της μια διαστροφή του συστήματος, η υποχρεωτικότητα της ρύθμισης προκαλεί δυσκαμψίες. Προτείνει λοιπόν η τρόικα την οριζόντια κατάργηση του 13ου και του 14ου μισθού, και δίνει τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να προσφέρουν προαιρετικά με τη μορφή μπόνους σε επίπεδο ατομικών συμφωνιών με τους εργαζόμενους.
Όλες οι συλλογικές συμβάσεις που λήγουν μετατρέπονται αυτομάτως σε ιδιωτικές σε περίπτωση που παρέλθουν έξι μήνες και δεν ανανεωθούν.
Οι απαγορεύσεις της υπερωριακής απασχόλησης, της απασχόλησης το Σαββατοκύριακο και των αλλαγών στο ωράριο είναι επιζήμιες στον τουριστικό κλάδο. Επιπλέον, η μείωση του ωραρίου μέσω της μερικής απασχόλησης πρέπει να γίνεται μόνο μειώνοντας τις εργάσιμες ημέρες και όχι τις ώρες της ημερήσιας απασχόλησης.
Οι περιορισμοί στις προσλήψεις και τις απολύσεις.
Οι μηχανισμοί μεσολάβησης και διαιτησίας, που είναι αναποτελεσματικοί και χρονοβόροι, καθώς βασίζονται υπερβολικά στους νόμους.
Στο στόχαστρο είναι τέλος ο τρόπος λειτουργίας της ελληνικής Δικαιοσύνης. Οι δικαστικές διαδικασίες είναι υπερβολικά χρονοβόρες, εκτιμά η τρόικα και προτείνει την υιοθέτηση διαδικασιών που εφαρμόζονται στα ειδικά φορολογικά δικαστήρια.
Η μονιμότητα. Υποστηρίζει η τρόικα ότι θα πρέπει να καταργηθεί το σχετικό καθεστώς από τα συμβόλαια του ιδιωτικού τομέα και θα επιτρέπει απολύσεις για διαφόρους λόγους, ιδίως στις προς ιδιωτικοποίηση ΔΕΚΟ.
Θέσπιση νομοθετικής ρύθμισης που θα παγώνει τις ωριμάνσεις σε όλες τις επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα.
Μείωση εργοδοτικών εισφορών στα ασφαλιστικά ταμεία στα επίπεδα του ΙΚΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου